czwartek, Maj 23, 2019

Jak zbudować wartościową listę odbiorców?

0
Jak zbudować wartościową listę odbiorców?

Prowadząc profesjonalny sklep internetowy, warto poświęcić nieco swojego cennego czasu, aby zbudować wartościową listę odbiorców, dzięki czemu poprawimy zainteresowanie swoimi towarami i usługami. Aby nasz sklep internetowy odniósł sukces musimy mieć nie tylko wspaniałą ofertę, dobrą reklamę, niskie ceny, ale również wyselekcjonowaną grupę odbiorców. Warto dbać nie tylko o posiadaną już grupę odbiorców, ale również o grupę naszych potencjalnych klientów.

W pierwszej kolejności bardzo ważne jest, aby rozsądnie zastanowić się jakie dane są nam tak naprawdę potrzebne i jak je sprawnie zbierać. Reguła jest bardzo prosta – im więcej danych będziemy mieć o naszych odbiorcach, tym lepiej dla nas. Dzięki dokładnym informacjom, będziemy wiedzieć jak skutecznie dopasować np. reklamy mailingowe do potrzeb i zainteresowań naszych odbiorców.

Najlepszym sposobem, aby zbierać dane o swoich potencjalnych klientach, jest użycie formularzy. Niestety jak pokazują najnowsze wyniki badań, im większy formularz, tym mniej osób go wypełnia, dlatego też należy przygotować taki formularz, który będzie zbierał dla nas wyłącznie najważniejsze dane. Najważniejsze jest, aby zdobyć imię oraz e-mail lub telefon, jeżeli prowadzimy marketing również przez telefon lub wiadomości SMS.

Osoby początkujące, które dopiero co uruchomiły swój sklep internetowy, bardzo często nie mają zielonego pojęcia, gdzie zbierać adresy e-mail. W dzisiejszych czasach adresy e-mail stały się tak cenne, jak PESEL, czy numer telefonu. Za pomocą skrzynek mailowych odbywa się nie tylko komunikacja zawodowa, ale również edukacyjna i prywatna. Coraz więcej ludzi zaczyna cenić sobie własny adres e-mail i nie pozostawia go gdzie popadnie. Niestety w sieci jest również masa sztucznych adresów e-mail, które są prawdziwą zmorą właścicieli sklepów internetowych.

Najprostszym sposobem na pozyskanie nowych odbiorców, jest oczywiście sam nasz sklep internetowy, albo strona firmowa. Każdy sklep online powinien mieć powyżej opisany formularz, albo możliwość zapisania się do newslettera. Formularz powinien być bardzo widoczny i co najważniejsze ma zachęcać klientów do wypełnienia go.

Skuteczne opisy do sklepów internetowych

0
Skuteczne opisy do sklepów internetowych

Na naszym rynku pojawia się coraz więcej profesjonalnych sklepów internetowych, dlatego też jest coraz większa konkurencja i jak łatwo się domyśleć, coraz trudniej jest zdobyć nowych klientów. Aby znaleźć się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google, należy zadbać w pierwszej kolejności o porządny content. Na naszym rynku jest bardzo wiele profesjonalnych firm, które specjalizują się w pisaniu oryginalnego contentu. Warto pamiętać o tym, że treści, które znajdują się na sklepie internetowym, powinny być pisane nie tylko pod użytkowników, ale również pod algorytmy Google.

W przypadku sklepów internetowych, klienci nie mają oczywiście możliwości sprawdzenia na żywo jak prezentują się oferowane przez nas przedmioty, dlatego też warto zadbać o jak najlepszy opis, który ma zachęcić do zakupu i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Dzięki odpowiednim sloganom reklamowym, możemy zwiększyć sprzedaż nawet o kilkanaście procent.

Pisząc profesjonalne opisy do produktów, musimy skupić się przede wszystkim na najważniejszych informacjach. Opisy nie mogą być za długie, ponieważ w ten sposób zniechęcimy tylko naszych potencjalnych klientów. Jak wcześniej zostało wspomniane, jeżeli sami nie czujemy się na siłach, aby przygotować profesjonalne opisy, to warto skorzystać z usług doświadczonych copywriterów. Porządne opisy, to w chwili obecnej najlepszy wabik na potencjalnych klientów, tak samo jak profesjonalne zdjęcia sprzedawanych produktów.

Sporządzając opisy musimy działać na emocje klientów i korzystać głównie z języka korzyści. Klient powinien po pierwszych zdaniach od razu poznać jakie są największe zalety danego produktu, dzięki czemu będzie bardziej skłonny do dokonania zakupu. Klienci zwracają bardzo wiele uwagi na rabaty i promocje, dlatego też w sloganach reklamowych należy dokładnie zaznaczyć, że dany produkt ma obniżoną cenę. W Internecie możemy znaleźć bardzo wiele cennych poradników i wskazówek, dzięki którym dowiemy się jak przygotować profesjonalne opisy produktów, aby wzbudzały one zainteresowanie.

Koszty prowadzenia sklepu internetowego

0

Jedną z największych zalet sklepów internetowych są oczywiście niskie koszty jego prowadzenia, zwłaszcza jak porównamy koszty sklepów online z kosztami tradycyjnych sklepów internetowych. Miesięczne koszty prowadzenia sklepu internetowego mogą wynosić od kilkunastu złotych, do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, z jak dużym sklepem internetowym mamy do czynienia.

Jeżeli chodzi o koszta prowadzenia sklepu internetowego, to należy wspomnieć przede wszystkim o wynagrodzeniu dla pracowników, czynszu na biuro i magazyn, czy też o konieczności zakupu towaru na sprzedaż.

Koszty prowadzenia sklepu internetowego, to nic innego jak wszystkie koszty, które ponosimy w celu osiągnięcia przychodów. Najpopularniejszym przykładem kosztu prowadzenia działalności może okazać się np. zakup telefonu komórkowego lub komputera, bez których prowadzenie profesjonalnego sklepu internetowego jest praktycznie nie możliwe.

Prowadząc sklep internetowy musimy pamiętać o tym, że wszystkie koszty muszą być udokumentowane za pomocą rachunku lub faktury. Pamiętać należy również i o tym, że niektóre koszty podlegają bardzo często indywidualnej interpretacji urzędników, dlatego też nie wszystkie wydatki, będziemy mogli wliczyć w koszta prowadzenia działalności gospodarczej. Możemy wpisywać wyłącznie takie wydatki, które są bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością.

Jeżeli dojdzie do kontroli skarbowej, to będziemy musieli udowodnić, że dany wydatek rzeczywiście służy prowadzeniu działalności. Nie można kupić np. komputera na firmę i oddać go dziecku do zabawy.

Jeżeli chodzi o sklepy internetowe, to w koszta możemy wliczyć sobie zakup domeny, hostingu, oprogramowania, czy też wydatki na zakup towarów handlowych. W koszta możemy wliczyć również opakowania i materiały, które wykorzystujemy do wysyłania paczek z zamówionym towarem. Warto pamiętać również o wszystkich wydatkach na ubezpieczenie towarów, transport oraz usługi kurierskie. W dzisiejszych czasach w koszty możemy wpisać również wydatki na meble biurowe oraz środki czystości.

Porządna reklama sklepu internetowego na FB

0
Porządna reklama sklepu internetowego na FB

Portale społecznościowe takie jak np. Facebook w dzisiejszych czasach stały się znakomitym narzędziem do promowania swojego sklepu internetowego, a dokładniej mówiąc do utrzymywania pozytywnych relacji z dotychczasowymi klientami.

Unikalny fanpage, to doskonały pomysł dla tych osób, które chcą zwiększyć sprzedaż towarów i poprawić pozytywny wizerunek swojej marki. Warto wspomnieć również i o tym, że jeżeli nasz sklep internetowy, będzie mieć dużo użytkowników, to zyskamy na autentyczności i wiarygodności. Ogromną zaletą Facebooka jest to, że możemy stworzyć nasz fanpage całkowicie za darmo. Aby to uczynić musimy najpierw założyć prywatne konto.

Fanpage na Facebooku to znakomite narzędzie do promowania sklepu internetowego. Portal społecznościowy daje nam bardzo wiele cennych i niesłychanie przydatnych statystyk, które możemy wykorzystać z profesjonalnej kampanii marketingowej. Strony społecznościowe, to doskonałe rozwiązanie nie tylko dla dużych sklepów internetowych, ale również dla początkujących firm, które dopiero rozpoczynają sprzedaż przez Internet.

Stworzenie fanpage’a na Facebooku jest bardzo prostym zadaniem i co najważniejsze zajmuje bardzo niewiele czasu. Za pomocą prostego kreatora utworzymy oryginalną wizytówkę w sieci i będziemy mogli zapraszać do profilu nowych użytkowników. Warto również połączyć nasz sklep internetowy z Facebookiem, dzięki czemu znacząco zwiększymy zasięg.

Najprościej rzecz mówiąc fanpage na Facebooku działa bardzo podobnie jak newsletter, którego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Na swoim koncie facebookowym możemy informować naszych klientów o zbliżających się promocjach, wyprzedażach, a nawet organizować specjalne konkursy. Dzięki Facebookowi bardzo wielu nowych użytkowników będzie mogło na nowo odkryć nasz sklep, a my możemy dotrzeć z naszą ofertą do szerszego grona potencjalnych klientów.

Facebook oferuje swoim klientom również specjalne narzędzia, dzięki którym za niewielką opłatą, będziemy mogli reklamować swój sklep internetowy również w portalu społecznościowym.

Pozycjonowanie sklepu internetowego na długi ogon

0
Pozycjonowanie sklepu internetowego na długi ogon

W przypadku sklepów internetowych warto pozycjonować się nie tylko na ogólne słowa kluczowe, które generują największy ruch na stronie, ale również na tzw. długi ogon. W bardzo wielu branżach to właśnie długi ogon przynosi największą sprzedaż, dlatego też warto poszukać profesjonalnej agencji SEO, która ma w swojej ofercie pozycjonowanie SEO.

Pamiętać należy o tym, że pozycjonowanie na długi ogon, jest stosunkowo prostym zadaniem, ale z racji dużej ilości fraz zajmuje sporo czasu. Jeżeli mamy minimalną wiedzę na temat SEO i dysponujemy wolnym czasem, to możemy samodzielnie wypozycjonować swój sklep internetowy. Osoby, które chcą wskoczyć na czołowe miejsca w wyszukiwarce Google, na bardzo konkurencyjne frazy, powinny raczej rozglądać się za profesjonalnymi firmami.

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie na długi ogon, to największe znaczenie ma tutaj przede wszystkim odpowiednia optymalizacja sklepu internetowego. Osoby, które planują dopiero uruchomienie własnego sklepu internetowego powinny skorzystać z usług takich agencji interaktywnych, które projektują sklepy internetowe zgodnie z najnowszymi standardami i wytycznymi Google.

Dzięki optymalizacji sklepu frazy z długiego ogona, najprawdopodobniej nawet bez pozycjonowania wskoczą na satysfakcjonujące pozycje. Pamiętać należy również i o tym, że rynek SEO cały czas się zmienia, dlatego też trzeba cały czas podążać za wszelkimi nowinkami i reagować na wszelkie zmiany w algorytmie Google.

W przypadku pozycjonowania, warto zabezpieczyć się również przed filtrami i banami. Za pomocą specjalnych wtyczek możemy zabezpieczyć się przed spamem i swl-ami, które mogą obniżyć pozycje naszego sklepu. Uważać należy przede wszystkim na duplicate content. Większość sklepów internetowych posiada identyczne opisy produktów, a jak powszechnie wiadomo algorytmy Google nie lubią „kopiowanych treści”, które powielają się na kilku stronach. Jeżeli wzbogacimy nasz sklep o wartościowy i co najważniejsze oryginalny content, to na pewno poprawimy pozycję w wyszukiwarce Google.