Lokalne SEO

Jeśli prowadzisz firmę, która obsługuje klientów z określonych obszarów geograficznych, to trafiłeś we właściwe miejsce. W tym praktycznym przewodniku lokalnego SEO, przeprowadzimy Cię przez cały proces optymalizacji Twojej witryny i zagłębimy się w sposób działania lokalnego wyszukiwania – poprzez opracowanie i wdrożenie strategii lokalnego wyszukiwania, która rozwinie Twój biznes.

Tak więc, niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę, która może skorzystać z lokalnego SEO, czy też pomagasz właścicielom witryn lokalnych firm – w tym przewodniku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz.

Czym jest lokalne SEO? Wprowadzenie

Lokalne SEO jest podzbiorem optymalizacji wyszukiwarek, który odnosi się do procesu optymalizacji obecności Twojej firmy w Internecie, aby pomóc Twoim idealnym klientom – którzy już szukają firmy takiej jak Twoja – znaleźć Cię, gdy wykonują odpowiednie lokalne wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach.

Krótko mówiąc, lokalne SEO polega na zwiększeniu widoczności Twojej strony internetowej w wyszukiwaniach dla firm, które obsługują klientów osobiście. Dotyczy to zarówno firm, które posiadają fizyczne lokalizacje, w których obsługują klientów (np. kawiarnie i restauracje), jak i firm usługowych, które działają na określonym obszarze geograficznym (np. elektrycy lub firmy sprzątające).

Znaczenie lokalnego SEO – dlaczego to ma znaczenie?

Lubimy dane i uważamy, że są one ważne w każdym aspekcie prowadzenia biznesu – szczególnie w marketingu i SEO. Na szczęście, niezwykle łatwo jest przekazać prawdziwe znaczenie lokalnego SEO za pomocą 2 prostych statystyk:

  • 46% wszystkich wyszukiwań w Google to wyszukiwania informacji lokalnych
  • 88% wyszukiwań lokalnych firm za pomocą urządzeń mobilnych pozwala na kontakt telefoniczny lub wizytę w ciągu 24 godzin.

Oznacza to, że spośród wszystkich wyszukiwań w Google, 46% z nich poszukuje informacji (a często także firm) związanych z lokalnym obszarem. Z kolei 88% wyszukiwań lokalnych firm (na urządzeniach mobilnych) kończy się rozmową telefoniczną lub wizytą w ciągu 24 godzin. Więcej o znaczeniu SEO lokalnego na https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/.

Kluczem do lokalnego SEO, podobnie jak do SEO w ogóle, jest to, że przyciągasz czyjąś uwagę, gdy jest ona faktycznie zainteresowana. W przeciwieństwie do innych form marketingu, w których chodzi o to, aby umieścić coś na zewnątrz, aby zobaczyć, co się przyklei, z SEO już wiesz, że intencja jest tam. A jeszcze lepiej, z lokalnym SEO – jeśli możesz być tam, aby spełnić ten zamiar, 88% czasu staną się ołowiem w ciągu 24 godzin …

Badanie słów kluczowych i strategia treści

Brak planowania to narażanie się na porażkę w SEO. Bez przeprowadzenia niezbędnych badań i opracowania świetnej strategii przed zainwestowaniem pieniędzy (lub czasu), nie osiągniesz wyników, których szukasz – możemy przeczytać na https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/.

Słowa kluczowe z dołu lejka („usługa + lokalizacja”)

Dla większości lokalnych firm, określenie podstawowych (tj. najważniejszych i najbardziej istotnych) słów kluczowych, na które należy kierować swoją ofertę, jest generalnie dość proste i zrozumiałe. Używając naszego wcześniejszego przykładu, zakładając, że prowadzisz meksykańską restaurację w Warszawie – spróbuj sobie wyobrazić, co wyszukałbyś jako potencjalny klient, aby znaleźć swój własny biznes?

Google Autocomplete i powiązane pytania

Mimo, że mamy już przyzwoitą bazę słów kluczowych, nigdy nie zaszkodzi poszukać kolejnych. Jednym ze sposobów na to jest wykorzystanie potężnej funkcji autouzupełniania Google, wraz z pytaniami „również zadawanymi”, które pojawiają się w SERP-ach (strona wyników wyszukiwania).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here