Monitoring cen w Internecie

Sprzedaż różnorodnych produktów oraz usług poprzez Internet cały czas się zwiększa. Nic nie wskazuje na to, by ów trend miał się zmienić. We wszystkich segmentach rynku wzrasta także ilość konkurencyjnych rozwiązań, po które może sięgnąć każdy klient lub klientka. Jednym z podstawowych czynników, który wpływa na podjęcie takiej a nie innej decyzji zakupowej jest z pewnością cena danego produktu. Stąd też tak ważną sprawą staje się monitoring cen konkurencji. Czasem nawet niewielkie zmiany ceny mogą wpłynąć na decyzje zakupowe całych rzesz kupujących. Duże i małe przedsiębiorstwa muszą więc dołożyć wszelkich starań, by na bieżąco wiedzieć, jakie ceny proponuje za identyczny lub podobny towar konkurencyjny sklep spożywczy lub apteka, itp. Wiedza może mieć tutaj przełożenie na konkretny zysk. Możliwość monitorowania sklepu internetowego lub sklepów, będzie tutaj miała kluczowe znaczenie i z pewnością wpłynie na nasze przyszłe zyski.

Czy warto się przykładać do monitoringu cen konkurencji?

Wszyscy ci, którzy prowadzą nawet najmniejszy sklep internetowy, wiedzą że w e-commerce ceny mogą mieć kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o potencjalną sprzedaż. Stąd też tak ważnym zagadnieniem staje się skuteczny oraz solidnie przeprowadzany monitoring cen. Nagłe zmiany cen mogą spowodować odpływ klientów do konkurencji. Czasami może to mieć charakter tymczasowy i być związane z promocją, czy też dużą obniżką, a czasem ceny konkurencji mogą stać się niższe, np. ze względu na tańsze źródło dostaw. Monitoring cen konkurencji powinien być naszym oczkiem w głowie, jeśli chcemy by nasz sklep albo sklepy internetowe, cały czas się rozwijały. Z pewnością warto wiedzieć więcej o monitoringu cen, zarówno na co dzień jak i od święta. Sporo interesującej wiedzy na ten temat znajdziemy pod adresem: https://ekomersiak.pl/monitoring-cen-konkurencji-w-sklepach-internetowych/. Ten blog poświęcony szeroko pojmowanemu e-commerce, może być źródłem inspiracji do różnego rodzaju działań prosprzedażowych, w tym także efektywnego monitoringu cen w danej branży. Sklepy internetowe nie konkurują między sobą tylko i wyłącznie cenami, ale to właśnie ceny rzucają się nam najbardziej w oczy w porównywarkach cenowych w sieci.

Ceny produktów dostępnych w sieci mają kluczowe znaczenie

Przystępując do monitorowania cen konkurencji warto korzystać z odpowiednich narzędzi. Ręczne monitorowanie cen sklepów internetowych będzie działaniem pracochłonnym i mało efektywnym. Do śledzenia cen konkurencji można więc używać takich rozwiązań jak: Ceneo, myBRAND 360, Szpiegomat, Dealavo, Price Panorama, itp. W sklepie internetowym naszej konkurencji może skutecznie poruszać się robot internetowy, zwany z angielska „web crawler”, który zbiera dane o cenie, pojemności, datach ważności, dostępności produktów lub usługi. To pozwala nam na dopasowanie strategii cenowej do cen produktów zebranych z innych sklepów internetowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy maksymalizować zyski w przyszłości. Pamiętajmy jednak, że cena nie zawsze przyciągnie ludzi do sklepów internetowych, które np. mają problemy z terminową dostawą, czy też z licznymi reklamacjami. W sklepach internetowych liczy się także dobre podejście do klientów oraz zwykła życzliwość, nie mówiąc już o ciągłej dostępności produktów, czy też interesujących promocjach. Korzystanie z dobrych porównywarek cenowych nie jest jednak usługą tanią i to trzeba też wziąć pod uwagę przystępując do działań w zakresie polityki cenowej. W przypadku potrzeby ustalania cen w małych sklepach nie musi to być więc opłacalne rozwiązanie.

Monitoring cen konkurencji ma przed sobą przyszłość

Porównywarki cenowe, które będą działać automatycznie, na podstawie zawartej przez nas umowy, na pewno dostarczą nam wiele przydatnych informacji. Automatyzacja cen, monitoring produktów, itp., mogą być także przydatne w przypadku serwisów aukcyjnych. Informacje na temat cen zebrane z różnych źródeł z pewnością pozwolą nam na zwiększenie sprzedaży na tle konkurencji. Licząc na maksymalizację zysków, warto by było dokładnie określić swoje oczekiwania, jeśli chodzi o monitoring cen w danym segmencie sprzedaży. Temat rynku, czy też działań promocyjnych związanych ze zmienną ofertą konkurencji, to temat rzeka w którym łatwo można utonąć. W przypadku sklepu internetowego warto więc dokładnie określić, jakie inne sklepy chcemy monitorować i jak często ma się to dokonywać. Im więcej będziemy wiedzieć, tym lepsze decyzje podejmiemy. Będziemy wiedzieć na bieżąco, czy warto zainwestować w obniżkę cen, czy też czy nasze aktualne ceny są konkurencyjne w stosunku do dużych firm. Dobrze dobrane narzędzia do monitoringu cen w sklepach internetowych, pozwolą nam prowadzić politykę cenową w oparciu o aktualne dane dotyczące tego samego produktu. Warto w ten sposób monitorować nie tylko sklepy, ale i portale aukcyjne, na których mogą się pojawiać „nasze” produkty lub usługi. E-commerce stawia przed nami wiele wyzwań, którym trzeba jak najszybciej podołać, by nie pozostać w tyle. Chętni z podobną ofertą do naszej, czają się już za rogiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here