Digital signage to centralnie sterowana platforma dystrybucji treści, za pomocą której można odtwarzać treści cyfrowe na jednym lub wielu wyświetlaczach lub ekranach. Ekrany Digital Signage służą do przekazywania dowolnej liczby rodzajów informacji; na przykład pogoda na żywo, wiadomości, programy telewizyjne, menu, loty, kalendarze, reklamy.
Digital signage najlepiej można opisać jako formę elektronicznego wyświetlacza, który pokazuje programy telewizyjne, menu, informacje, reklamy i inne komunikaty. Digital Signage (często wykorzystujące technologie, takie jak LCD, LED, OLED lub wyświetlane obrazy do wyświetlania treści) można znaleźć zarówno w środowiskach publicznych, jak i prywatnych, w tym między innymi w sklepach detalicznych, hotelach, restauracjach i budynkach korporacyjnych.
Znaki cyfrowe są używane w wielu branżach, a najbardziej rzucającymi się w oczy i najbardziej rzucającymi się w oczy są sprzedawcy detaliczni, którzy używają ich w witrynach sklepowych lub do promowania specjalnych ofert i zapasów. Jednak hotele, wspólnoty seniorów, stadiony, areny, obiekty konferencyjne, szkoły, uczelnie, uniwersytety, rady lokalne, rząd, szpitale, lekarze pierwszego kontaktu i firmy na całym świecie również używają oznakowań; wykorzystywane do przekazywania pracownikom komunikatów komunikacyjnych, informacji dla gości, mieszkańców i gości lub markowego kanału telewizyjnego. Cżęsto jest to wykonywane za sprawą IT enterprise.
Powodem, dla którego digital signage stały się tak popularne, jest to, że angażują odbiorców w bardziej efektywny sposób niż reklamy statyczne. Ruchome obrazy, efektowna wizualnie grafika i możliwość natychmiastowego odświeżenia wiadomości sprawiają, że jest ona bardziej wciągająca. Dzięki dostarczaniu cyfrowemu organizacje zapewniają, że ekrany informacyjne wyglądają ekscytująco, aktualne i odpowiednie.
Digital signage był postrzegany jako narzędzie techniczne wymagające wsparcia zespołu IT. Jednak platformy CMS są teraz projektowane z myślą o potrzebach zespołu ds. Marketingu lub komunikacji, umożliwiając prostą aktualizację i kontrolę. Chociaż wdrożenie rozwiązania nadal może wymagać skomplikowanych prac związanych z integracją, codzienna obsługa nie powinna już stanowić technicznego wyzwania.
Sieci Digital Signage i inne nowoczesne technologie mogą być tak złożone lub tak proste, jak chcesz, skalując od sterowania jednym, dwoma lub trzema ekranami do dowolnej liczby obsługiwanych. Funkcje strefowania umożliwiają wysyłanie tej samej treści na wiele ekranów lub tylko na kilka.