Email marketing to powszechnie stosowana forma marketingu bezpośredniego, która do komunikacji wykorzystuje pocztę elektroniczną. Jego głównym celem jest tworzenie oraz podtrzymywanie relacji z poszczególnymi klientami, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. Dlaczego emailing jest tak istotny?
Email marketing – doskonałe narzędzie do komunikacji z klientami
Emaile marketingowe są niezwykle skuteczne. Są one sprawdzonym rozwiązaniem, idealnym na miarę potrzeb marketingowych XXI wieku.
To niezwykle skuteczne narzędzie pozwala w bardzo łatwy sposób pozyskiwać klientów oraz budować z nimi bardzo owocne relacje.
Niekwestionowaną zaletą tej nowoczesnej formy komunikacji jest możliwość bardzo wysokiej personalizacji przekazu. Dzięki niej można podzielić swoich klientów na kilka grup i wysłać wiadomości z odpowiednio dobraną treścią.
Coraz więcej to niezawodne narzędzie marketingowe daje możliwość personalizacji na poziomie dodawania w początku wiadomości imienia odbiorcy. Dzięki temu każdy klient może poczuć się tak, jakby otrzymany email był przygotowany specjalnie dla niego. Dzięki temu bardzo chętnie zapoznaje się z jego treścią i decyduje się na skorzystanie z oferowanych produktów czy usług.
Jakie istotne zalety posiada email marketingowy?
To niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe jest coraz powszechniej używane do celów informacyjnych oraz promocyjno – sprzedażowych. Ponadto bardzo często jest ono wykorzystywane podczas przeprowadzania ważnych badań marketingowych. Poprzez zamieszczenie w treści emaila ankiety lub linka można w szybki sposób pozyskać cenne informacje na temat potrzeb klientów oraz ich stopnia zadowolenia z oferowanych produktów i usług.
Do celów informacyjnych najczęściej stosuje się: newsletter, biuletyn oraz dziennik elektroniczny, natomiast do celów sprzedażowych warto zawsze użyć reklamy z ofertą specjalną zawartą w treści wiadomości.
Korzystanie z e – maila marketingowego niesie za sobą mnóstwo korzyści. Pośród wielu istotnych zalet można wymienić:
– małe koszty reklamy – szybkość przekazu- skalowalność – mogą z niego z powodzeniem korzystać zarówno małe firmy, jak i duże korporacje z milionami klientów
– możliwość mierzenia skuteczności – istnieje możliwość sprawdzenia jaka liczba wiadomości została wysłana, ile z nich zostało otwarte, co najbardziej zainteresowało odbiorców oraz czy zdecydowali się oni na skorzystanie z oferty
Warto pamiętać o tym, w email marketingu bardzo ważna jest zgoda klienta na otrzymywanie poszczególnych wiadomości. Jej brak sprawia, że korespondencja jest traktowana jako spam.