Z miesiąca na miesiąc przybywa sklepów internetowych, rośnie też liczba użytkowników, którzy korzystają z tego rodzaju usługi. Klienci zakupy online cenią sobie nie tylko za wygodę, ale i szybkość – wystarczy kliknąć wybrany towar i czekać na przesyłkę. Najczęściej wybieraną formą dostawy jest usługa kurierska.
E-sklep
Zdalne transakcje mają wiele plusów, np. klienci mogą spokojnie zapoznać się z asortymentem i wybrać najkorzystniejsze dla siebie rozwiązanie. Następny krok leży po stronie sklepu, który musi zapakować towar i nadać paczkę. Ten etap jest niezwykle ważny, bowiem sposób pakowania wpływa na stan przesyłki, a co za tym idzie – na wizerunek i wiarygodność firmy. Niejeden sklep nie wyobraża sobie funkcjonowania bez taśmy Bulldog, dzięki której paczki docierają do klienta w nienaruszonym stanie. Jednak taśma to tylko czubek góry lodowej – jak zatem przygotować przedmiot do wysyłki?
Wizerunek
Troska o estetyczny i schludny wygląd paczki to jeden z elementów, jakie składają się na wizerunek sklepu. Okazuje się, że właściwe zapakowanie towaru jest tak samo ważne, jak dostarczenie jej w nienaruszonym stanie. Trzeba pamiętać, że w trakcie transportu przesyłki są stale sortowane i przeładowywane. Muszą być zatem dobrze zabezpieczone, aby zawartość dotarła do klienta nienaruszona. Najczęściej wykorzystywana do tego celu jest taśma Bulldog i folia bąbelkowa.
Opakowanie
Sprzedawane towary zazwyczaj posiadają fabryczne pudełka – dla właścicieli sklepów to duże udogodnienie. Przedmiot dodatkowo można zabezpieczyć wspomnianą wyżej folią bąbelkową lub kopertą ochronną. Kurierzy zalecają oklejenie wszystkich łączeń oraz krawędzi przy pomocy szerokiej i mocnej taśmy klejącej. Najczęściej wybierana do tego celu jest taśma Bulldog. Jeżeli przedmiot nie posiada oryginalnego pudełka, najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie pudełka z tektury falistej. Niektórzy sprzedawcy dla pewności zapełniają wolną przestrzeń kulkami ze styropianu lub chrupkami kukurydzianymi. Lekkie wypełnienie nie podniesie kosztów wysyłki.
Ostrzeżenia
Czasami zachodzi potrzeba wysłania towaru problematycznego, np. o niestandardowym kształcie lub nadzwyczaj delikatnego. Plakaty i mapy najlepiej pakować do specjalnych papierowych tub o dużej wytrzymałości. W przypadku delikatnych towarów (wykonanych ze szkła lub innego kruchego surowca) niezbędne jest umieszczenie naklejki ostrzegawczej „uwaga szkło” lub „ostrożnie!”. Ta sama zasada dotyczy urządzeń elektronicznych, które są bardzo wrażliwe na wstrząsy i uderzenia. Paczki, które muszą stać pionowo oznaczamy naklejką „dół/góra”.