Mimo wyraźnej różnicy wiele osób postrzega marketing oraz public relations tak samo. Wobec tego, warto wiedzieć, w czym są odmienne te dwie dziedziny oraz jakie są ich pola działania. Dla osób, które zaczynają interesować się wyżej wymienionymi dyscyplinami taka wiedza może okazać się cenna.
Podstawowa różnica pomiędzy marketingiem, a PR
Podstawowa różnica pomiędzy marketingiem a PR polega na tym, że marketing opiera się na wszelkich działaniach powiązanych stricte z produktem, polityką cenową, promocją i punktem sprzedaży. Natomiast, public relations odwołuje się bezpośrednio do świadomości konsumentów. Wyrabia im zdanie na temat wybranych produktów i usług. W związku z tym, nie można prowadzić dobrej kampanii marketingowej, jeśli uprzednio nie zostanie ona właściwie „zakodowana” w umysłach odbiorców. Public relations to podstawa na jakiej powinna bazować kampania konkretnej firmy. Najlepiej działania z tym związane zlecić profesjonalistom, ponieważ dzięki temu można spodziewać się najlepszych efektów. Eksperci pracujący w profesjonalnym domu mediowym codemedia.pl działają w ten sposób, by przygotowane strategie marketingowe oprzeć na wcześniejszym badaniu rynku. Na jego podstawie budują w świadomości potencjalnych odbiorców wrażenie, że dana firma jest rzetelna i nie powinno się mieć obaw przed skorzystaniem z jej produktów lub usług.
Public relations jako fundament działań marketingowych
Nie sposób zaprzeczyć, iż public relations jest fundamentem do wszelkich działań marketingowych. Kiedy komuś zależy na dokładnie opracowanej strategii, jaka zostanie odebrana pozytywnie to najpierw musi zadbać o swój wizerunek, a ściślej mówiąc: wizerunek reprezentowanej marki. Jak już wspomniano, warto to zostawić profesjonalistom. Przedstawiciele kompetentnego domu mediowego idealnie orientują się w tym, jakie działania wdrożyć, aby marka mogła się wyróżnić pośród innych. Uświadomienie sobie różnicy między marketingiem, a PR jest ważne dla przedsiębiorcy, ponieważ to pozwoli na bieżąco monitorować, czy zatrudniona firma postępuje właściwie w trakcie kampanii promocyjnej.