W przypadku sklepów internetowych warto pozycjonować się nie tylko na ogólne słowa kluczowe, które generują największy ruch na stronie, ale również na tzw. długi ogon. W bardzo wielu branżach to właśnie długi ogon przynosi największą sprzedaż, dlatego też warto poszukać profesjonalnej agencji SEO, która ma w swojej ofercie pozycjonowanie SEO.
Pamiętać należy o tym, że pozycjonowanie na długi ogon, jest stosunkowo prostym zadaniem, ale z racji dużej ilości fraz zajmuje sporo czasu. Jeżeli mamy minimalną wiedzę na temat SEO i dysponujemy wolnym czasem, to możemy samodzielnie wypozycjonować swój sklep internetowy. Osoby, które chcą wskoczyć na czołowe miejsca w wyszukiwarce Google, na bardzo konkurencyjne frazy, powinny raczej rozglądać się za profesjonalnymi firmami.
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie na długi ogon, to największe znaczenie ma tutaj przede wszystkim odpowiednia optymalizacja sklepu internetowego. Osoby, które planują dopiero uruchomienie własnego sklepu internetowego powinny skorzystać z usług takich agencji interaktywnych, które projektują sklepy internetowe zgodnie z najnowszymi standardami i wytycznymi Google.
Dzięki optymalizacji sklepu frazy z długiego ogona, najprawdopodobniej nawet bez pozycjonowania wskoczą na satysfakcjonujące pozycje. Pamiętać należy również i o tym, że rynek SEO cały czas się zmienia, dlatego też trzeba cały czas podążać za wszelkimi nowinkami i reagować na wszelkie zmiany w algorytmie Google.
W przypadku pozycjonowania, warto zabezpieczyć się również przed filtrami i banami. Za pomocą specjalnych wtyczek możemy zabezpieczyć się przed spamem i swl-ami, które mogą obniżyć pozycje naszego sklepu. Uważać należy przede wszystkim na duplicate content. Większość sklepów internetowych posiada identyczne opisy produktów, a jak powszechnie wiadomo algorytmy Google nie lubią „kopiowanych treści”, które powielają się na kilku stronach. Jeżeli wzbogacimy nasz sklep o wartościowy i co najważniejsze oryginalny content, to na pewno poprawimy pozycję w wyszukiwarce Google.