Wpisywanie bardziej szczegółowych zapytań w pasek wyszukiwania to właśnie pozycjonowanie szerokie. Jest to proces, który pozwala uzyskać wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Coraz częściej w działaniach SEO na stronie, oprócz tradycyjnych metod, wykorzystuje się działania związane z szerokim pozycjonowaniem. Dlatego postanowiliśmy stworzyć ten artykuł, aby wyjaśnić Ci, na czym dokładnie polega szerokie pozycjonowanie oraz jakie są jego wady i zalety.
Na czym polega pozycjonowanie szerokie?
Pozycjonowanie szerokie zalicza się do działań długiego ogona. Polega na praktykach SEO z wykorzystaniem wielu złożonych fraz kluczowych. Ta strategia stała się dość popularna przez to, że najpopularniejsze słowa są coraz trudniejsze do wykorzystania, ponieważ słabiej się pozycjonują. Żadna firma nie ma czasu na problemy z konkurencją.
Jeśli użytkownik jest zdecydowany na zakup konkretnego produktu, w pole wyszukiwarki wpisuje bardziej opisowe słowa, które tworzą w ten sposób słowa kluczowe z długim ogonem. Często zdarza się, że potencjalni klienci od razu wpisują długą frazę w pasek wyszukiwania, bo są pewni, czego poszukują. Dlatego pamiętaj, że pozycjonowanie szerokie to dobry sposób na zdobycie wysokiej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania.
Zalety pozycjonowania szerokiego
- Frazy długiego ogona mogą zawierać te bardziej ogólne słowa kluczowe, które również wpływają pozytywnie na pozycjonowanie witryny, dlatego poprawiają one wyniki w obu przypadkach.
- Pozycjonowanie szerokie pozwala uzyskać ruch na stronie. Użytkownicy, którzy trafiają na stronę po wpisaniu frazy z długim ogonem, nie są przypadkowi, przez co nie opuszczą szybko witryny. W związku z tym ruch, który generują te frazy, jest bardziej wartościowy.
- Zmniejszają się koszty pozycjonowania, ponieważ zastosowanie bardziej rozbudowanych fraz jest tańsze, dlatego że terminy te wymagają mniejszych nakładów pracy.
- Pozycjonowanie szerokie poprawia konwersję w witrynie, ponieważ jeśli użytkownik celowo wchodzi na Twoją stronę, bardzo prawdopodobne jest, że zdecyduje się na zakup konkretnego produktu lub usługi czy też podejmie się innego działania, którym spowoduje konwersję.
- Konkurencyjność witryny znacznie się obniża, ponieważ słowa kluczowe z długim ogonem są bardziej sprecyzowane, przez co znacznie mniej konkurencyjne niż takie, w których pojawią się wyłącznie dwie cechy danego produktu.
Wady pozycjonowania szerokiego
Okazuje się, że pozycjonowanie szerokie posiada niewiele wad, jednak największą jest to, że liczba wyszukiwań konkretnych słów kluczowych z długim ogonem jest bardzo niska, ponieważ stanowi zaledwie 20–40% wszystkich wyników. Jest to o wiele niższy współczynnik niż w przypadku ogólnych słów kluczowych. Problematyczne może okazać się również dostosowanie niektórych fraz do naturalnego języka. Lepiej zdecydować się na dokładną odmianę, aby nie zostać posądzonym o działania spamujące.
Podsumowanie
Jak mogłeś zauważyć, istnieje więcej zalet niż wad pozycjonowania szerokiego. Dlatego warto stosować słowa kluczowe z długim ogonem na swojej stronie internetowej, aby lepiej się pozycjonować i osiągnąć sukces w danej branży!
Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, poproś o pomoc doświadczoną grupę ekspertów ds. SEO!