promocja w Tidal

Wprowadzony w ostatnim czasie lockdown w znacznym stopniu ograniczył spędzanie czasu poza domem. Zablokowanie różnych aktywności i zamknięcie wielu miejsc niesie za sobą poważne konsekwencje finansowe dla poszczególnych branż. Jak obecna sytuacja wpływa na konsumpcję mediów cyfrowych i rynek muzyki?

Zablokowane wyjścia do kin, restauracji i ograniczenie działania galerii handlowych. Taki stan obecnie funkcjonuje za sprawą wdrożonych w życie zakazów. W wyniku czego osoby, które spędzały większość czasu w takich miejscach, obecnie zmuszone są do spędzania go w czterech ścianach. Przez co poszukiwane są skuteczne rozwiązania na walkę w nieustającą nudą. Okazuje się, że jednym z nich są media cyfrowe, które obecnie znacznie zyskały na popularności.

Wzrost ruchu w sieci zauważalny jest w różnych gałęziach świata cyfrowego. Gaming, audio i wideo zdają się być formami, które aktualnie są zdecydowanie najczęściej wybierane przez użytkowników. Dzisiaj oblegany ze wszystkich stron Youtube zdecydował się na obniżenie jakości filmów w obawie przed przeciążeniem internetu w Europie. A w wyniku wolnego czasu widoczna jest zwiększona aktywność Youtuberów na całym świecie decydujących się wykorzystać ten czas na powiększanie swoich zasięgów. Lecz czy to wszystkie zmiany, jakie za sobą niesie lockdown?

Pomimo wzrostu zainteresowania mediami cyfrowymi jednak w znacznym stopniu ucierpieli muzycy na całym świecie. Wszystko za sprawą zablokowania imprez masowych i koncertów, które dla wielu z nich było głównym źródłem zarobku. Ponadto zamknięte są sklepy stacjonarne będące również niemałym źródłem dochodu ze sprzedaży fizycznych nośników. Zatem czy zarabianie na muzyce w czasie lockdown jest w ogóle możliwe?

Wspomniany wcześniej wzrost konsumpcji mediów cyfrowych jest momentem, który warto wykorzystać na różne sposoby. Pierwszym z nich jest publikacja singli. Jest teraz idealny moment na wprowadzenie tych „nowości”, które mogą trafić do znacznie większego grona cyfrowych konsumentów niż dotychczas. Warto obecnie tego typu działania wspierać streamowaniem i prowadzeniem kampanii wizerunkowych. Dla przykładu promocja w Tidal i innych serwisach muzycznych może przynieść więcej odbiorców niż jeszcze dwa miesiące temu. Wszystkie działania tego typu mogą wydawać się trudne do wykonania, lecz w spięciu tego wszystkiego w całość pomoże nam dobry partner, jakim jest dystrybutor muzyki cyfrowej. To właśnie z jego pomocą będziemy mogli zaplanować poszczególne elementy strategii promocyjnej, gdy on zajmie się publikacją naszych utworów w popularnych serwisach muzycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here