Spotify

Każdy artysta chciałby zarabiać na swojej twórczości, łącząc swoją pasję z pracą. Jednym z najprostszych sposobów, aby uzyskać dochody za odtwarzanie swoich utworów, jest użyczenie ich serwisom strumieniowym, takim jak Spotify. Jednak zanim doda się muzykę do serwisu, warto wiedzieć, jak wygląda zarabianie na Spotify oraz jakie zasady na nim pasują.

Co trzeba zrobić, aby zarabiać na Spotify?

Przede wszystkim należy dodać swoje utwory na serwis streamingowy. W tym celu warto zwrócić się do agregatora muzyki, który zajmuje się cyfrową dystrybucją, aby przesłać je do Spotify. Następnie Twoja twórczość zostanie zweryfikowana przez ekspertów zgodnie z zasadami platformy. W momencie, kiedy w serwisie pojawią się utwory, każde odtworzenie ich będzie przynosić Ci zysk. Jednak to nie wszystko, co należy zrobić, aby zarabianie na Spotify było efektywne.

Ważne jest też także to, aby wiedzieć, jak znaleźć się na playlistach Spotify. W tym celu skorzystać ze specjalnego narzędzia, które pozwala na zgłoszenie jednego z jeszcze niewydanych utworów do jednej z playlist. Sztab ekspertów odpowiedzialnych za przypisywanie zgłoszonej twórczości do odpowiednich list i sprawdzenie, czy utwór spełnia wszelkie wymagania. Warto przy tym zamieścić wszystkie informacje o danym utworze, aby ułatwić pracownikom Spotify przypisanie go do odpowiedniej playlisty.

Całym procesem może zająć Independent Digital. To agregator muzyki działający w modelu 360˚. Oznacza to, że firma nie zajmuje się jedynie dystrybucją cyfrową kontentu, ale także jego optymalizacją i promocją. Dzięki temu treści artysty, które zostały przekazane ID, są pod opieką dystrybutora na każdym etapie ich istnienia w serwisach streamingowych. Dzięki temu zarabianie na Spotify jest jeszcze bardziej efektywne.

Zarabianie na Spotify a ID

Współpracując z pośrednikiem, który opiekuje się twórczością, można spodziewać się dzielenia się zyskami. W przypadku Independent Digital nie ma mowy o żadnych wstępnych opłatach za dodanie muzyki w serwisach strumieniowych, a zamiast tego współpraca opiera się na zasadzie udziału w zyskach. W związku z tym zarabianie na Spotify z ID jest bardzo korzystne dla muzyków.

W każdym miesiącu sporządzanie są raporty sprzedaży. W nich są przejrzyście przedstawione przychody z poszczególnych serwisów. Znajduje się też tam podział na okresy sprzedaży i konkretne utwory. Rozliczenia odbywają się co 30 dni na podstawie wspomnianych raportów i zapisów umowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here