Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

0
860

W czasach zdominowanych przez Internet, nowoczesne technologie, reklamy internetowe pewnie ciężko byłoby znaleźć osobę, która nigdy nie słyszała o pozycjonowaniu. Termin ten coraz częściej pojawia się w tematach dotyczących promowania firmy i można śmiało powiedzieć, że SEO jest dziś jednym ze skuteczniejszych narzędzi marketingowych w sieci. Na pozycjonowanie zaś decyduje się coraz więcej polskich przedsiębiorców, szukających sposobów na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów. Najczęściej podejmują oni współpracę z agencjami, takimi jak, chociażby https://efectownia.pl/ z Grudziądza, działającymi w zakresie marketingu internetowego. Przed rozpoczęciem współpracy warto jednak dokładnie poznać podstawowe założenia i cele pozycjonowania, a także dowiedzieć się jakie wymagania powinna spełniać strona internetowa.

Co kryje się pod pojęciem pozycjonowania?

Termin „pozycjonowanie” już w swojej nazwie odnosi się do pozycji. Tyczy to się oczywiście strony internetowej i pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki. Celem jest tu pozyskanie dla serwisu internetowego jak najwyższych pozycji na określone frazy kluczowe, wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Na zdobyciu top10 oczywiście proces pozycjonowania się nie kończy, a dochodzi tego pozyskanie nowych słów kluczowych, ruchu organicznego (wejść na stronę), czy konwersje, czyli cele osiągane przez właścicieli strony – w przypadku np. sklepów internetowych jest to głównie sprzedaż. Pozycjonowanie jest oczywiście procesem długotrwałym, trwającym miesiącami, a niekiedy nawet latami. Zależy to od wielu rzeczy m.in. złożoności i konkurencyjności rynku, optymalizacji strony internetowej i jej możliwości technicznych, budżetu wydanego na pozycjonowanie i wielu innych kwestii.

Optymalizacja i działania on-site

Fundamentem pozycjonowania są oczywiście działania bezpośrednio podejmowane na stronie internetowej. Jest to przede wszystkim optymalizacja, która powinna być wykonywana obowiązkowo po przeprowadzonej analizie strony, czyli tzw. audycie SEO. Wśród najważniejszych zmian optymalizacyjnych można wyróżnić m.in. ustawienie unikalnych meta tagów title i description, optymalizacja nagłówków i treści pod kątem nasycenia frazą kluczową, konfiguracja plików sitemap, robots.txt, .htaccess, przyspieszenie prędkości działania strony itp. Niektóre z tych działań wymagają obycia z kodem, podstawowych umiejętności programistycznych oraz wiedzy, dlatego zalecane jest zwrócenie się do o fachową pomoc w optymalizacji strony internetowej np. do ekspertów z agencji https://efectownia.pl/, którym strony internetowe nie sprawiają większego problemu.

Link building, czyli działania off-site

Pozostają jeszcze prace pozycjonerskie, które pomimo, że są związane ze stroną internetową, wykonywane są poza jej obszarem. Jest to oczywiście link building, czyli po polsku nic innego jak budowanie profilu linkowania. Polega on na pozyskiwaniu wartościowych odnośników, kierujących do pozycjonowanej witryny internetowej. Nie mogą to oczywiście być spamerskie, niskiej jakości linki, które były popularne w czasach, kiedy SEO jeszcze nie było na tak wysokim poziomie jak teraz. Należy też zadbać o dywersyfikację linków, czyli ich zróżnicowanie w typach odnośników, czy miejscach. Linki mogą pochodzić, chociażby z forów internetowych, katalogów firmowych, artykułów na portalach wielotematycznych, czy blogów tematycznych. Im domena, na której pojawia się link jest wyżej oceniana, tym lepiej dla właściciela tego odnośnika.

Zachowując równowagę zarówno w link buildingu i działaniach prowadzonych na stronie można osiągnąć dobrą widoczność dla strony internetowej, która może przynieść firmie realne efekty w przyniesieniu zysków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here